dinsdag 13 april 2010

Van alles wat....

Zoals in de vorige post al gemeld, is de lente aangetreden. Overdag is het hier heerlijk warm, vooral in de zon.
 Bianca heeft ondertussen een baan in het Gloppen Hotel, daarnaast is ze nog steeds invaller bij de barnhage. Omdat ze als 2e op de lijst staat wordt er niet zo snel gebeld, maar in het hotel hebben ze al gezegd dat als ze in de barnhage moet/kan werken, kan ze het melden en dan passen ze in het hotel het rooster aan. Niet veel werkgevers die zo lekker meedenken toch?
Ondertussen loopt er ook al een sollicitatie voor een vaste plaats in de barnhage :-).

Ik werk zelf om het weekend als chauffeur, maar met Pasen hoefde er niet gewerkt te worden dus dit weekend mag ik weer aan de slag na 4 !! weken. Ik ben lekker in en om het huis bezig, nou dat is niet helemaal waar. We wonen natuurlijk op een boerderij met de stal op enkele meters van het huis en de weilanden rondom. Nou ben ik iedere keer met Geir Ove (de verhuurder) samen aan de slag. Er staan een hoop bomen op het land die weg moeten, dat levert natuurlijk een hoop brandhout voor de winter op, dus hoe meer ik help hoe meer brandhout wij volgende winter hebben. Moet wel zeggen dat zo'n kettingzaag nog best zwaar is en als je daar een tijdje mee bezig bent, voel je dat best wel pfft! Geir Ove heeft naast de boerderij ook nog gewoon een fulltime baan, want de boerderij is niet zo heel groot. Desondanks staan er wel 50 schapen en 45 varkens in de stal en nu de lente is aangebroken, komen de lammetjes. Vandaag had ik "lammetjes" wacht en ja hoor, vanochtend om 11:00 uur was het raak, de moeder van Geir Ove kwam ook even langs, wel prettig want zij heeft ervaring hiermee en alles ging als 'van een leien dakje', maar 's middags stond ik er alleen voor. Mevrouw schaap, die mij 's middags verraste door te gaan bevallen, kreeg bijna geen weeën terwijl wel de vlies en een lading vruchtwater naar buiten was gekomen. Ik had al begrepen van eerdere geboortes dat het lam dan snel moet komen anders gaat het dood. Daar stond ik dan, geen hulp in de buurt en alleen de hoefjes zichtbaar, Geir Ove had al gezegd dat je in zo'n geval moet helpen door het lam naar buiten te trekken (voorzichtig natuurlijk). Latex handschoenen aan gedaan en daar ging die dan.....het viel niet echt mee maar uiteindelijk lukte het toch. Wordt nog es een echte boer haha.
Dit keer geen foto's, ik had mijn handen vol met wat anders :)-

1 opmerking:

  1. Inderdaad, je wordt al een echte boer, dat hadden we graag gezien. Zijn tots op je, je kunt altijd nog als dierenarts aan de slag. Foto's zijn ook mooi. Groet Ma en pa

    BeantwoordenVerwijderen